سفارش تبلیغ
صبا ویژن

farhadkian

چسب کاشت میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

    نظر

چسب کاشت میلگرد نوعی چسب است که برای اضافه کردن قسمت‌های جدید به سازه بتنی اصلی یا مقاوم‌سازی بخش‌ها بسیار کاربرد دارد. این چسب معمولاً به صورت دو یا سه‌جزئی بر پایه رزین‌های پلیمری و افزودنی‌های بتن تولید می‌شود و علاوه بر کاشت میلگرد، در مواردی مثل اتصال صفحات فلزی روی سطوح عمودی، ساخت و تعمیر تجهیزات صنعتی هم از این چسب استفاده می‎شود. با توجه به کارایی‌هایی که چسب کاشت میلگرد انواع آن و آشنایی با نحوه خرید آن اهمیت پیدا می‌کند. در این مقاله به صفر تا صد این موضوع می‌پردازیم.
انواع چسب کاشت میلگرد
چسب کاشت میلگرد بر اساس مشخصات فنی، ترکیب شیمیایی و حجم بسته‌بندی به سه نوع کپسولی، کارتریجی و کیلویی تقسیم می‌شود.

چسب کاشت میلگرد کپسولی
این چسب‌ کاشت میلگرد از جزء رزین پلیمری و هاردنر تشکیل شده است و در بسته‌بندی شیشه‌های باریک و شفاف عرضه می‌شود. چسب‌های کاشت کپسولی برای میلگردها یا بولت‌هایی با سر مهره‌دار و با قطر 8 تا 24 میلی‌متر تولید می‌شوند. هر شرکت تولیدکننده نوع رزین خاصی را برای ساخت این نوع چسب استفاده می‌کند ولی استفاده از رزین‌های پلی‌استر در این چسب‌ها رایج‌تر است. مهم‌ترین ویژگی این نوع چسب، مقاومت بسیار خوب آن در محیط‌های اسیدی و خورنده است. علاوه بر این، این نوع چسب کاشت میلگرد چسبندگی فوق‌العاده زیادی دارد و به همین خاطر می‌توان در شرایط مختلف قابل‌استفاده است. برای استفاده از این چسب فقط کافی است کپسول در محل موردنظر قرار داده شود و با استفاده از آچار بکس برقی، بولت به صورت پیچشی وارد سوراخ شود. وقتی سر بولت با کپسول برخورد کند، جداره چسب می‌شکند و چسب عمل می‌کند.

چسب کاشت میلگرد کارتریجی
چسب کاشت میلگرد کارتریجی به خاطر ویژگی‌هایی مثل استفاده راحت، ضایعات کم و کاربرد زیاد، به خوبی در بازار شناخته شده و طرفدار بیشتری دارد. این نوع چسب هم مثل چسب کپسولی، دارای دو جزء است. جزء اول چسب کاشت میلگرد کارتریجی معمولاً یکی از رزین‌های بر پایه اپوکسی، پلی‌استر یا وینیل استر است. جزء دوم آن هم هاردنر است و معمولاً ترکیبی بر پایه پلی آمین است. این مدل چسب، در دو مدل مختلف در بازار یافت می‌شوند. در یک مدل رزین و هاردنر هر کدام در محفظه‌های جداگانه بسته‌بندی شده‌اند و در مدل دیگر که با نام یک محوره شناخته می‌شود، هاردنر در داخل همان محفظه رزین قرار داده‌شده است.

چسب کاشت میلگرد کیلویی
همان‌طور که از نام این چسب پیداست، چسب کاشت میلگرد کیلویی مخصوص پروژه‌های بزرگ است. تفاوت این چسب با چسب‌های دیگر این است که در نوع سه‌جزئی هم در بازار موجود است. چسب کیلویی سه‌جزئی مضاف بر رزین و هاردنر، دارای کوارتز هم هست. این ماده قبل از مخلوط کردن هاردنر به رزین اپوکسی اضافه شده و با یک همزن قوی خوب مخلوط می‌شوند. بعد یک مخلوط یکنواخت به دست می‌آید که در کاربردهای مختلف مثل ثابت کردن و نصب ریل راه‌آهن، کاشت میلگرد در بتن و … قابل استفاده است.
نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد
برای استفاده از چسب کاشت میلگرد ابتدا باید با استفاده از دستگاه حفاری مخصوص، قطر و عمق سوراخ با توجه به موقعیت طراحی و قطر میلگرد تعیین شود. سپس سوراخ با ابعاد مورد نظر حفر می‌شود. حال باید سوراخ حفر‌شده کامل تمیز شود. اگر چسب چند جزئی و در بسته‌بندی مجزا باشد، ابتدا باید اجزا چسب با نسبت‌های مشخص مخلوط شوند و پس از آن  چسب مخصوص در حفره ریخته شود. سپس کاربر باید میلگرد را وارد حفره کند و به آن فرصت می‌دهند گیرش چسب کامل شود.

قیمت و هزینه خرید چسب کاشت میلگرد
قیمت و هزینه خرید چسب کاشت میلگرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مثل کشور سازنده چسب، نوع آن (دوجزئی یا سه‌جزئی بودن آن)، موارد استفاده، زمان عمل‌آوری، مشخصات فنی و … تعیین می‌شود. همان‌طور که گفتیم، انواع مختلف چسب‌ها دارای ویژگی‌ها و مواد متفاوتی هستند و این خواص متفاوت تأثیر مستقیمی بر قیمت دارد. اگر چسب در بسته‌بندی بزرگ‌تری عرضه شود، قیمت آن به مراتب بیشتر خواهد شد. به طور کلی، چسب‌های با کیفیت بالاتر و خصوصیات مناسب هزینه بیشتری دارند. برند محصول نیز تأثیر زیادی بر قیمت دارد. برندهای معروف و با سابقه معمولاً قیمت بالاتری دارند.

مثل هر محصول دیگری، وضعیت بازار و عرضه و تقاضای چسب کاشت میلگرد هم روی قیمت نهایی آن تأثیرگذار است. به طوری که اگر به هر دلیلی عرضه محصول کم شود، قیمت زیاد می‌شود.  برای اطلاع از قیمت دقیق و هزینه خرید، بهتر است از فروشندگان معتبر یا فروشگاه‌های آنلاین استعلام قیمت کنید. همچنین، مقایسه قیمت و اطلاع از تجربیات دیگران در خرید چسب می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. به خاطر داشته باشید که در هنگام خرید این چسب‌ها حتماً به تاریخ تولید و انقضای آن توجه داشته باشید تا به نتیجه مورد نظر دست یابید.

بهترین چسب کاشت میلگرد
انتخاب بهترین چسب کاشت میلگرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال ممکن است یک نوع چسب خاص برای اجرای کاشت میلگرد در زیر آب بهترین باشد و چسب دیگری بهترین عملکرد خود را در پروژه‌های معمولی نشان دهد. بنابراین انتخاب بهترین چسب کاشت میلگرد در درجه اول کاربری سازه، شرایط محیطی مورد استفاده و بودجه شما بستگی دارد. از آنجایی که انتخاب چسب کاشت میلگرد خیلی اهمیت دارد و تنوع محصولات موجود در بازار ممکن است شما را گیج کند،‌ معیارهایی را برای انتخاب بهترین چسب کاشت میلگرد معرفی می‌کنیم. بهترین چسب کاشت میلگرد چسبی است که:

با بتن سازگازی کامل داشته باشد.
چسبندگی و مقاومت مکانیکی بالایی داشته باشد.
سریع عمل‌آوری شود و نحوه استفاده از آن راحت باشد.
در دماهای مختلف اعم از دماهای پایین و بالا قابل استفاده باشد.
در محیط‌های مختلف طول عمر زیادی داشته باشد.
ترجیحا بوی بدی نداشته باشد.
گروه ساختمانی وریاماتاک در سال 1385 به صورت سنتی در تهران وارد عرصه تخریب بتن و اجاره دستگاه‌های تخریب بتن شد و به مرور بعد از انجام پروژه‌های موفق کوچک و بزرگ  امروز به عنوان یک مجموعه کامل و حرفه‌ای در زمینه تخریب و برش بتن و سنگ  شناخته می‌شود. این شرکت بیش از شش سال است در زمینه عرضه و فروش انواع مصالح مقاوم‌سازی و چسب‌های کاشت میلگرد فعالیت می‌کند.

جمع‌بندی
همان‌طور که در این مقاله دیدیم، چسب‌های کاشت میلگرد انواع مختلفی دارند و با توجه به خصوصیات مختلفی که دارند، قیمت آن‌ها هم با هم فرق می‌کند. شرکت وریاماتاک در پی اجرای مسئولیت خویش در جهت کمک به مشتریان، در فروشگاه آنلاین خود انواع چسب‌های کاشت میلگرد با تنوع بالا و قیمت مناسب را عرضه می‌کند. شما کارفرمایان ، مجریان و مهندسان ساختمان گرامی از هر جای کشور می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه آنلاین، به راحتی بهترین چسب کاشت میلگرد برای پروژه خود  را انتخاب کنید.

منبع: خانه معمار